Internet Fanclub roteteufel.de

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Außerpälzisch? HIer gibts Sprachunterricht

Schoppen Weinglas mit 0,5 l Inhalt

Vertel Weinglas mit 0,25 l Inhalt

Bin isch jezerd bleed odder was? Ich han immer gedacht, 0,25 wär en halwe?

Odder is des nur do, wo ich herkomm, so (neber Obberkum, an de Grenz zu Rhoihesse).

Annerie Frooch: Waas enner wasn "dreigedrehte" is? Mei Vadder saat des immer wenn er schenne duud. Ich waas abber bis heit net was des haase soll...

Und kennt ihr den Ausdruck "Hebbel" für Bauer?

P.S.: Mein Vater kommt ursprünglich aus Niedersachsen. Nach fast 30 Jahren Rheinhessen bzw. Pfalz spricht er nur noch Dialekt und kann kaum noch Hochdeutsch. Nur als Warnung oder Aufmunterung (wie man's nimmt) an die Zugereisten...

Ich han immer gedacht, 0,25 wär en halwe?

"Ä Schoppe" iss nur bei de Banause wenicher als ään halwe Lidder!
default_wink.png

"Ä Schoppe" iss nur bei de Banause wenicher als ään halwe Lidder!
default_wink.png

Jo. Abber wenn ich en verdel Lidder will, bestell ich do en "Halwe" oder en "Verdel"?

Ich dacht immer en "Verdel" wär mer so des kleene Kinnerglas, also 0.125 Lidder.

Nene - e Verdel lis un bleibt e Verdel (Liter)!
default_laugh.png

Un en Halwe (Schoppe) is nadierlich aach e Verdel!

Weil de Schoppe halt des Maß aller Dinge in de Palz is!
default_laugh.png

En Dreigedrehte is en Iwwerzwersche wu alles iwwermotiviert verkompliziert

Danke! Ich dacht schun des wort hätt mei Vadder erfunne.

Un mit dem Verdel un' Halwe seh ich jetzt auch klarer. En Verdel Woi is also es gleiche wie en Halwe Woi. Nur eima uff de lidder gerechend und eima uff de Schoppe. Hauptsach es schmeckt.

Zum Wohl!

Da fällt mer noch en scheene Trinkspruch ei, der in sooner Gaststätt an de Wand steht:

"Sei gegrüßt, du Pfälzer Leben,

schöne Pfalz im Sonnenschein.

Nun lasst uns die Gläser heben,

sei gegrüßt, du Pfälzer Wein."

Is ka pälzisch abber trotzdem schää...

En Dreigedrehte is en Iwwerzwersche wu alles iwwermotiviert verkompliziert

Danke! Ich dacht schun des wort hätt mei Vadder erfunne.

Un mit dem Verdel un' Halwe seh ich jetzt auch klarer. En Verdel Woi is also es gleiche wie en Halwe Woi. Nur eima uff de lidder gerechend und eima uff de Schoppe. Hauptsach es schmeckt.

Zum Wohl!

Da fällt mer noch en scheene Trinkspruch ei, der in soo ner Gaststätt an de Wand steht:

"Sei gegrüßt, du Pfälzer Leben,

schöne Pfalz im Sonnenschein.

Nun lasst uns die Gläser heben,

sei gegrüßt, du Pfälzer Wein."

Is ka pälzisch abber trotzdem schää...

zur schobbe diskussion:

bei uns gibts schobbe auch doppeldeutig. einmal als halber liter, benutzt z.b. bei einem messbecher der einen halben liter fasst: e schobbeblech

und die weitaus häufigere benutzung is natürlich en schobbe (äbbel)woi, was meines wissen 0,25l entspricht...wobei ich mir da jetzt aber auch nich mehr sicher bin, heheh.

eins zwei drei, schobbe nei!

prost
default_smile.png

Wemmer was dringe will, weil mer Dorschd hod, dringd mer en Schobbe, wemmer was probiere will, e Piffsche. Wemmmer, was selde vorkummd, emol irschendwo ziwilisierd ebbes issd und dringt, dann geht a emo e Verdel. Wobei ääns ganz klar soi muss: Schobbe is 0,5, Verddel 0,25. Wenn's annersch is, dann lossd en eschde Pälzer den Werd verhungre...

mal e anner fraach: sacht ihr beim metzger aach "e fertel worschd" (viertel pfund) für 125g?

un wie heißt en riwwelkuche nochma in de palz? krimmelkuche?

Ich schieb denne geile Fred glaab ich mol werre no obbe!

E paar neie Wärder simmer a noch ingefall:

Beere -> Birnen

Haawe -> Kochtopf

Gequellde -> Pellkartoffen

Herxe = Herxheim
Berchzabere = Bad Bergzabern

Billekem = Billigheim (gebds aa in de Palz)

(Klinge-) Minschder = Klingenmünster (mit Vorsicht zu genießen, da befindet sich die Pfalzklinik für Psychatrie und Neurologie)

unn die Westpalz:

Kindschbach = Kindsbach

Frangeschdä = Frankenstein

Ramschdä = Ramstein

usw.

Dann gleich mal ne Korrektur. Des häst Berchzawrre und Billekäm
default_icon_smile.gif

haner die "schosse" ach schun? ich was net obs richtig geschribe is, awer des stehd für die gass. kimmt vum französische! un de "trotwa" gibts ach no, stehd für de gehwesch

Lautre hat e Vorort, der hääßt Ääsel (Einsiedlerhof). Nerrekeien (Niederkirchen) sollt mer a net vergesse, genau wie Katzwiller (Katzweiler).

Mer kan a sahn: "Dir hats doch in die Scheeß geblitzt!" Is sowas wie: "Bisch du als klää Kind vom Wiggeldisch gefall?"

knacht, bring mer mol e bratschel ...

auf deutsch:

mein lieber urenkel (in dem fall ich, also beliebig mit einer maennlichen person zu ersetzen), waerest du so freundlich, mir eine brezel zu kredenzen ...

Heuchelheim? Awwer wann de Heichelum sahsch musche de Mund net so viel beweche!

Ajo! "Ramse" gehd aach noch ämm 20. Bier noch einichermaße fehlerfrei! Nur wenn de zum "a" kumschd, musche uffbasse, dass der nix aus ämm Mund falld...
default_wink.png

Zurück
Oben